Lancashire evening telegraph dating

Viscount Burnham sold the Daily Telegraph to the newspaper publishers, William and Gomer Berry on 1st January 1928, but members of the Burnham family continued to serve on the board of the Daily Telegraph until 1986.The Berry brothers split their newspaper holdings in 1937; William Berry (1st Viscount Camrose) retained The Financial Times and the Daily Telegraph, whilst Gomer Berry (1st Viscount Kemsley) formed the Kemsley newspaper group, which included The Sunday Times, the Sunday Graphic and the Daily Sketch.Discovering what happened on the day you were born is easily achieved by looking at the front page and headlines.Paying attention to the smaller details in our Telegraph back issues, such as advertisements, opens up a unique view of what life was like at the time.

The year 1855 saw the abolition of stamp duty on newspapers, allowing the development of affordable daily papers for a wider public.He retired as the proprietor of the paper in the same year and was described by Viscount Camrose as the 'originator of morning journalism'.After his death in 1916, he was succeeded by his son Harry Lawson Webster Levy-Lawson, who inherited the title 2nd Baron Burnham and was subsequently ennobled as 1st Viscount Burnham in 1919.Edward Levy-Lawson controlled the Daily Telegraph long before the death of his father in 1888.He was appointed 1st Baron Burnham in 1903, reflecting his importance to the Fleet Street newspaper publishing industry.

Leave a Reply